Movie Description

BETONOVÁ DŽUNGLE

| SYNOPSE

Betonová džungle je krátký animovaný film zabývající se dětskou fantazií a její bezbřehostí. Když pan soused vrtá do zdi, kdo ví, co se dítěti honí hlavou při zvuku, který nezná a nedokáže jej zařadit. Možná se u pana souseda prohání stádo zubrů anebo tam žije divošský kmen plný lidojedů. Napínavé příběhy jednoho  malého kluka na sídlišti, kde se mohou odehrát i ta největší dobrodružství světa.

| TRAILER


| ŠTÁB
Scénář, režie, kamera, animace – Marie Urbánková
Střih – Alexander Kashcheev
Zvuk – Miroslav Chaloupka
Producent – UMPRUM
Koproducentka – MAUR film – Mária Moťovská

Finančně podpořeno Státním fondem kinematografie

| KE STAŽENÍ 

Plakát
JPG  

Presskit
Word Docx | PDF

Vizuály
Zip JPG (3,5MB)

 

| GALERIE

 

| DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

Krátký film Betonová džungle je součástí koprodukčního projektu Trojhlas. Jde o spojení tří zajímavých studentských filmů, které vznikly souběžně na třech českých uměleckých školách – FAMU, UMPRUM a Západočeská univerzita v Plzni. Více podrobností zde.

JAK JSEM PŘIŠLA NA NÁMĚT FILMU. Díky mé brigádě hlídání dětí se mi stal zážitek, který vedl k celému tomuto filmu.

Byly jsme s dětmi doma, kreslily a v sousedním bytě začal někdo vrtat do zdi. A jedno z dětí začalo vykřikovat: „Pššt, pššt poslouchejte! Tam je asi nějaký zubr!“ Já jsem okamžitě reagovala: „Nene, to je hloupost, někdo tam vrtá vrtačkou.“ Po tomto zážitku mně bylo vlastně líto, jak jsem zareagovala a tím zarazila veškeré představy o zdivočelém zubrovi u paní sousedky. Mrzelo mě, že se už v mojí hlavě nehoní zubři a indiáni v bytě u sousedů a prožívám mnohem méně dobrodružství než tyto děti. A je to vlastně škoda.

Začala jsem se tím zabývat a zjišťovat informace ohledně dětské fantazie, reálného světa, jejich vnímání a rozlišování. Hodně mě toto téma zaujalo a moje bakalářská práce mi přišla jako ideální příležitost, jak toto téma zpracovat a rozvinout. Animovaný film je dokonalé medium pro práci s představami, zvuky, ruchy a jejich rozvíjení do fantazijního světa.

Proč jste si vybrala právě tuto animační techniku?
Chtěla jsem si zkusit loutkovou animaci. Současně mi není blízká estetika papundeklových reálných stromů. Napadlo mě tedy spojit 3D loutky, které zasadím do 2D prostředí, aby byl film minimalistický a jednoduše stylizovaný.

V čem vidíte výhodu této techniky a v čem Vás naopak svazovala?
Výhodou určitě bylo, že místo výroby složitých kulis jsem je pouze vystříhala a jednoduše podlepila. Všechno šlo mnohem rychleji, než když bych pracovala s jinou realistickou stylizací. Problém však nastal s barevným papírem, který jsem si zvolila jako hlavní materiál. Je poměrně lehký, nestabilní a často se kroutil.

Plánujete se držet filmů pro děti i ve Vaší budoucí kariéře? Už případně chystáte další snímek?
K dětem mám velmi blízko. Mám 4 sourozence, jsem nejstarší a oni jsou mojí největší inspirací. Myslím, že moje tvorba bude vždy trochu tíhnout k dětskému světu. Další připravovaný film však bude primárně pro dospělého diváka. Výtvarná podoba by se měla opět odvíjet od jednoduchosti, minimalismu a čistoty barevných papírů.