Movie Description

Přípravy k filmu T

| SYNOPSE
Myšlenku, že matky dnes rodí děti do světa, který má svůj konec už za sebou, nazval básník Petr Král největším tabu dneška. Vydal jsem se za ním, ale hlavně za lidmi, o nichž vlastně mluví. Kolik života lze ještě vyvzdorovat v době “konců“?. Končení kinematografie se dá zabránit jenom zběsilým lovem malých optických a akustických pokladů, skrytých v gestech a hlasech. Forma: skicář.

| TEXT
Kdo mladým lidem v rychle stárnoucím světě krade myšlenky, pohyby a gesta, dělá to i z přesvědčení o tom, že i teď je stále ještě možné začít dělat filmy jinak. Tento film chce aspoň naznačit, jak.

Na konstatování konce světa u Petra Krále se mi jeho kategorická nesmlouvavost líbí stejně moc, jako jeho klidnost. Nářky skutečně nejsou na místě, přinejmenším tak dlouho ne, dokud se dají světu ukrást určité okamžiky, třeba na první pohled bezvýznamné či směšné. TO je úkol pro film (většího netřeba). Už nějaký čas systematicky sbírám okamžiky, úplně bez systému. Tohle je první malá inventura, všechno je teprve na začátku (tedy, kromě toho světa).

 

| TRAILER


| ŠTÁB
Režie, scénář, kamera
 – Milan Klepikov
Asistent režie – Filip Novotný
Kamera, střih – Jiří Holba
Herci – Petr Král, Ivan Kunc, Adam Čepelák, Darja Miková, Anna Brabcová, Diviš Votoček, Petr Král, Petr Doubravský a další

Producent – MAUR film (Antonie Dědečková, Martin Vandas), Milan Klepikov
Distributor – Klára Khine / Klara Khine Distribution www.klarakhine.com

Délka – 93 min.
Jazyk – český (titulky k dispozici: anglické, francouzské)
Premiéra – 26. 11. 2021, Nové Město

Finančně podpořeno Státním fondem kinematografie.


| Ocenění

MFDF Ji.hlava – sekce Česká radost „Zvláštní uznání”
Mimořádná Cena Andreje Stankoviče
Výběr nejlepších filmu 2021 dle filmových kritiků Film a doba

| Nominace
ARAS 2022
Cena Pavla Kouteckého – Elbe Dock

 

| KE STAŽENÍ
Plakát  PDF (4.5MB) | JPG  (1,4MB)
Vizualy ZIP

 

| GALERIE

 

| MEDIÁLNÍ OHLASY

„Mládí v čase proměn a nejistot v portrétu, který nenechá chladným. Líbí se mi impresionistická poloha filmu, útržky časů a prostorů, jež komponují naraci velice svobodnou, improvizovanou, přitom ale soudržnou. Zvlášť dojemné je setkání těch mladých s Petrem Králem, škoda jen, že není delší.“
– Ariel Schweitzer, filmový kritik, historik a kurátor
„Mňa film bavil a udržal si moju pozornosť.Formálne je to pre mňa taká zvláštna reminiscencia 60 tych rokov a zároveň obsahovo môže osloviť millennials- mladých divákov, ktorí intenzívne žijú dneškom a obávajú sa budúcnosti na našej planéte. Každá kultúra môže mať svojho vlastného Godarda s vlastným filmovým jazykom. “
– Ludmila Cvikova, filmová kurátorka, konzultantka a producentka
„Střihová práce s velkým množstvím materiálu je obdivuhodná. Užil jsem si film v celé jeho délce. Film tematizuje každodennost našeho pohybu, uvažování a pochybování. Rozedraná díra. Po absolvování diváckého zážitku jsem se cítil spokojeně. Může za to mimo jiné optimistická výpověď filmu, které jsem se nebránil. S odstupem se mi některé úryvky vracely v ozvěnách během myšlenkových pochodů.“
– Jáchym, student AVU (Ateliér intermédií 2)


| DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

Zajímavosti
Film má nejen mnoho konců, ale měl také mnoho začátků. Jedním z nich bylo, že Milan Klepikov napsal 12. ledna roku 2016 báseň s názvem „La Rose”. Z ní vycházel při prvních zkouškách na kameru 21. listopadu 2016 s herci Václavem Hoskovcem a Jiřím Perutkou. Od března 2017 začal zkoušet s Adamem Čepelákem a Ivanem Kuncem, kteří nakonec ve filmu hrají. Vlastní natáčení (tj. první scény, které jsou i ve finálním filmu) začalo 4. června 2017 v pět hodin ráno v Praze na Albertově, stále na základě „La Rose”. Štáb, když nepočítáme herce, byl zprvu jednočlenný.