PAOLO´S HAPPINESS | VE VÝROBĚ

| SYNOPSE
Paolo Piangino je nenápadný dospělý muž, který žije sám se svou kočkou a velmi rád pláče, neboť jeho slzy jsou jeho štěstím. Když je smutný, slzy ho utěší, když je šťastný, jeho slzy ho rozradostní ještě víc. Jednoho dne lidé v jeho městečku s úžasem zjistí, že z Paolových slz vyrůstají květiny a díky svým slzám se stane Paolo slavný. Všichni spoluobčané jsou nadšeni – všichni ho zvou k sobě, všichni si od něho slibují pár šťastných slz.

Paolo má ale všeho toho shonu a povyku brzy dost. Potají se tiše vytratí a zbyde po něm jen několik květin a lidé v městečku se smutkem po něm hořce rozpláčou. Kdoví, třeba z těch jejich slz jednoho dne také vyrostou květiny.


| ŠTÁB
Režie
– Thorsten Droessler
Kamera – Jaroslav Fišer
Animace – Anja Kofmel
Producenti – FilmVermoegen (Grit Wiskirchen, Německo), MotionWorks – Markus Kark (Německo), Dschoint Ventschr Filmproduktions – Sereina Gabatuler (Švýcarsko), MAUR film – Martin Vandas (Česká republika)

Předpokládaná délka – 10 min.
Předpokládaná premiéra – 2022

Finančně podpořeno Státním fondem kinematografie.

 

| GALERIE

 

 

| DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE
Režijní explikace
„Chlapec nepláče, jinak z něho nebude opravdový muž!“ – to je běžně rozšířené mínění. Ale Paolo se stal mužem: mužem, který miluje knihy a hudbu, protože při nich může tak krásně plakat. A všude, kde jeho slzy padnou na zem, vyrůstají nádherné rudé květiny. Lidé ve městě skáčou radostí a plesají: všichni chtějí ty květiny mít. Z Paola je proti jeho vůli hrdina. Ale on se odvrací. Potají zmizí. A pro některé lidi je to hořké poznání – a rozpláčou se. Vyprávím příběh, v němž se Paolovo štěstí na pohled promění v neštěstí, zatímco s lidmi ve městě je to přesně naopak. Neboť Paolovo přibývající neštěstí způsobuje, že město i oni sami rozkvétají. Ale Paolo může sebe i své štěstí zachránit, a tak se lidé musí naučit hledat si štěstí sami.

Tím je pro mě Paolovo štěstí – dětská kniha od Sandry Luchsingerové – podobenstvím našeho rychle se měnícího a hektického světa, v němž je málo místa pro tiché tóny. Naopak, média stále vyhledávají eventy, aby jich zneužila – osobní osudy jsou nezřídka druhořadé. Ale Paolovi se daří tomu důsledně unikat. Tenhle příběh se mě hluboce dotýká. A jsem přesvědčen, že mu porozumějí nejen děti a že všem dodá odvahu k tomu, aby se nebáli dávat najevo své city. Neboť pláč je osvobozující: není jen výrazem bolesti, smutku a slabosti – plakat lze, i když je člověk šťastný, jako Paolo. Mým cílem je vyprávět Paolův příběh jako animovaný loutkový film se vším jeho šarmem, vtipem a empatií.

Povaha ilustrací v dětské knížce by měla být poznat i na loutkách, na scéně a výpravě. A film se má taky zcela obejít bez dialogů. Mým osobním přáním je spolupůsobit prostřednictvím Paolova příběhu při vytváření tradice zfilmování mimořádných dětských knih. A tímto, v nejlepším slova smyslu klasickým animovaným příběhem, tak umělecky smysluplně pokračovat ve vlastní práci tvůrce animovaných filmů – a sbírat zkušenosti jako režisér.

Grit Wißkirchen jsem poznal díky zprostředkování od společnosti MotionWorks. Podporuje mě svou malou nezávislou firmou FilmVermoegen jako zkušená producentka při celém financování a organizaci produkce. Díky její rozsáhlé mezinárodní síti kontaktů se jí např. podařilo získat ke koprodukci švýcarského partnera a českého producenta animovaných filmů Martina Vandase z MAUR filmu. Za to jsem Grit jako režisér vděčen, neboť mám k českému loutkovému animovanému filmu velmi blízko a projekt bude mít díky těmto odborným znalostem velký prospěch.